Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-21, 13:05   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5153
Standard

Solvalla 532 Jägersro 613


2 av Sveriges största travbanor lyckas med nöd o näppe locka 1 000 besökare TILLSAMMANS igår 20 feb-19

Det borde kallas till styrelsemöte omgående, styrelsen för ST kan inte se detta förfall fortsätta framför era ögon. Det är ert f...rbannade ansvar att agera, och det nu , annars kan ni ställa era platser till förfogande.

Tycker det är kris, då är man öppen för alla beslut i princip är inget heligt, det är dags ge ägardirektiv till ATG som gynnar travsporten, lösning på kort och längre sikt. ATG lösning med sen start på Lördag och Jackpot och xxxburst tror jag inte ett skit på.

Ja siffrorna stämmer nog . det var heldött på publikplats Solvalla
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 13:11   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Minns 70 o 80-talet, då kunde Solvalla ha 6-7000 på helt vanliga travdagar, f-n så mycket roligare travet var på den tiden.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 13:38   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
2 av Sveriges största travbanor lyckas med nöd o näppe locka 1 000 besökare TILLSAMMANS igår 20 feb-19

Det borde kallas till styrelsemöte omgående, styrelsen för ST kan inte se detta förfall fortsätta framför era ögon. Det är ert f...rbannade ansvar att agera, och det nu , annars kan ni ställa era platser till förfogande.

Tycker det är kris, då är man öppen för alla beslut i princip är inget heligt, det är dags ge ägardirektiv till ATG som gynnar travsporten, lösning på kort och längre sikt. ATG lösning med sen start på Lördag och Jackpot och xxxburst tror jag inte ett skit på.

Ja siffrorna stämmer nog . det var heldött på publikplats Solvalla
Det är många som tycker i den här frågan. Vilka är det faktabaserade argumenten till att banpublik är viktig för travet?
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 14:40   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Det är många som tycker i den här frågan. Vilka är det faktabaserade argumenten till att banpublik är viktig för travet?
1 intäkter
entre program kaffe korv etc , de flesta spenderar väl 150 - 200 kr vid ett besök, vinstmarginal 50 % dvs Solvalla har på kort tid tappat 1500 besökare
a 100 kr nettointäkt på 150 000
2 de slutar åka på trav, snart minskar de spelet också, följer travet allt mindre och slutar köpa Ronden Guiden, minskar spelet allt mer för att sedan nästan sluta spela. travet har väl inget "winback" arbete
3 rekrytera nya hästägare görs väl bäst på banan. ja behålla de hästägare man har också
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 15:23   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Sorgligt . På 90 talet och början på 20 talet när jag var stammis på Jägersro runt 2500 på tisdagarna , men sen har följande hänt.

1. Atg live. När det kom för drygt 15 år sedan slutade jag och väldigt många fler gå på trav. Fanns liksom inga fördelar med det längre.

2. Jägersro var inte att betrakta som en modern arena ens i början av 20-talet. 15 år senare ser det likadant ut där samtidigt som alla andra anläggningar för sport utvecklats enormt. Jägersro därför numera mer en arena som påminner om hur det var på 70-80 talet och har i princip ingenting som påminner om en sportanläggning a la 2019. Tyvärr kunde jag väl istället för Jägersro lika bra skrivit samtliga travbanor i Sverige.

3. Ingenting har utvecklats vad gäller arrangemangen. En travkväll på Jägersro idag och för 20 år sedan ser likadan ut. 10-12 lopp från tidig till sen kväll . Defileringar, samma defileringsmusik, provstarter, värmningar osv. Vem lockas av ett sådant arrangemang 2019?


Vilken anledning finns att åka dit idag överhuvudtaget?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+21), Viroid (+22)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 15:59   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Sorgligt . På 90 talet och början på 20 talet när jag var stammis på Jägersro runt 2500 på tisdagarna , men sen har följande hänt.

1. Atg live. När det kom för drygt 15 år sedan slutade jag och väldigt många fler gå på trav. Fanns liksom inga fördelar med det längre.

2. Jägersro var inte att betrakta som en modern arena ens i början av 20-talet. 15 år senare ser det likadant ut där samtidigt som alla andra anläggningar för sport utvecklats enormt. Jägersro därför numera mer en arena som påminner om hur det var på 70-80 talet och har i princip ingenting som påminner om en sportanläggning a la 2019. Tyvärr kunde jag väl istället för Jägersro lika bra skrivit samtliga travbanor i Sverige.

3. Ingenting har utvecklats vad gäller arrangemangen. En travkväll på Jägersro idag och för 20 år sedan ser likadan ut. 10-12 lopp från tidig till sen kväll . Defileringar, samma defileringsmusik, provstarter, värmningar osv. Vem lockas av ett sådant arrangemang 2019?


Vilken anledning finns att åka dit idag överhuvudtaget?
Amen!

Jag vill verkligen propsa på att man måste börja ta itu med arrangemanget. Det måste gå att avverka en tävlingsdag på ett par timmar istället för som nu klocka in på 4 timmar, och ibland mer än så. Det måste gå att få mer show och underhållning, mer action, mer nerv på själv tävlingsmomentet. Om det inte går, så riv de stora anläggningarna och bygg något mer anpassat. Som det är idag pumpar travet in någonstans mellan 50-100 miljoner i travrestaurangernas drift varje år. Det är en stor Ebberöds Bank.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td